• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2019 - Officiella tråden (kort version)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pejo

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 September 2013
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
O


Okej jag får göra som förra året. Göra avdraget när första utbetaningen är gjord i april. Då dröjde det ca 1 vecka sen var också resersättningen insatt.:)

Jag är nyfiken på hur detta funkar :)

Behövde du begära en omprövning, eller väntade du bara in första slutskattebeskedet och utbetalningen vid påsk sedan helt enkelt bara skickade in deklarationen igen elektroniskt fast då med reseavdrag och du fick sedan summan för avdraget?
Men fick du verkligen andra utbetalningen nån vecka efter den första?
Gör man en ändring i deklarationen ska det väl vara inne senast 2a maj och pengarna kommer i juni?
 

magdaa

Kunnig medlem
Poäng: 467
Blev medlem
4 Februari 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
330
Poäng
467
Jag är nyfiken på hur detta funkar :)

Behövde du begära en omprövning, eller väntade du bara in första slutskattebeskedet och utbetalningen vid påsk sedan helt enkelt bara skickade in deklarationen igen elektroniskt fast då med reseavdrag och du fick sedan summan för avdraget?
Men fick du verkligen andra utbetalningen nån vecka efter den första?
Gör man en ändring i deklarationen ska det väl vara inne senast 2a maj och pengarna kommer i juni?


Jag gick in i appen och ändrade två dagar efter att skattepengarna kommit in. Jag fick detta tips förra året här på forumet.

Ja det tog bara en vecka innan reseersättningen var insatt. Jag fick också en bekräftelse på att ansökan var granskad av en person på skatteverket.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 461
Poäng
8 917
Har någon av er som skickat in deklarationen fått sina pengar än?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 461
Poäng
8 917
Ingen aning, jag ska vänta så sent som möjligt en minns att man fick stålarna snabbt som fan förra året.
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Jag gick in i appen och ändrade två dagar efter att skattepengarna kommit in. Jag fick detta tips förra året här på forumet.

Ja det tog bara en vecka innan reseersättningen var insatt. Jag fick också en bekräftelse på att ansökan var granskad av en person på skatteverket.

Jag tänkte lägga till reseersättning, tack för tips. Så man lämnar in deklarationen sen när pengen kommit så går man in och lägger till helt enkelt?

Jag behöver skatten tillbaka så fort som möjligt, men samtidigt vill jag inte att 2018 ska synas så snabbt.

:D Javisst jag vill både äta kakan och ha den kvar. Så tänkte föröka lämna in den nu i månadsskiftet.
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Om man nu har skulder som hamnat hos fogden, har utmätning också. Har deklarerat och pengarna ”kommer” i april.

Hur fungerar det. Dom pengarna åker inte ens in på mitt konto eller? Jag ser inte dom alls?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp